Downloads (Revisited)

This is a post to gather all my downloads on this blog. Here it goes!


Are You Sleeping - Taken from the demo "Miss Takes - Light The Night!" - to buy the demo click here!

Trouble (Coldplay Cover)

Who's That Girl (Madonna Cover)

Jupiter and I - Taken from the demo "wolflike they are" - to buy the demo click here!

At Least Like Melissa - Taken from the demo "wolflike they are" - to buy the demo click here!

Lies of Justice House - Taken from the demo "You" Is More Me Than "I" - to buy the demo click here!

Blackbird Duet - Taken from the demo "Five Song Demo" - to buy the demo click here!



If you want info on the songs go to the right and click "download my music". Then the pages that I originally posted the songs on, will appear.

Oh! I don't want to forget to tell you all to download Luke Hoerstens cover of Blackbird Duet! It's a great version! To read more and to download - Click Here!

Handle my songs with care and don't forget - Spread the news ;-)

Love,
Sara

Comments
Posted by: Jenny

Dina låtar är super! Dessutom är du den VÄNLIGASTE människan på denna jord. Jag vet ingen som skulle ta sig såå mycket tid att svara på mail från sina fans :-)
TACK!

2006-05-31 @ 14:38:23
Posted by: Simon Leijnse

Hallå Sara!
Du, jag visste inte att du också höll på, skrev eget och gav ut och det låter BRA tycker jag! Jag älskar de märkliga små klicken i Jupiter and I.
Ha det bra, hälsa David!

2006-06-04 @ 23:43:49
Posted by: Simon Leijnse

Hallå Sara!
Du, jag visste inte att du också höll på, skrev eget och gav ut och det låter BRA tycker jag! JAg hörde det först på radion som stog på på redaktionen (på Ystads allehanda där jag gör min praktik för tillfället).
Jag älskar de märkliga små klicken i Jupiter and I.
Ha det bra, hälsa David!

2006-06-04 @ 23:44:11
Posted by: Sara

Hej Simon!
Kul att du hittade hit och tack för att du gillar låtarna :-)!
Vilket radioprogram var det du hade hört mig i?
Vi kanske får ta en fika du, David och jag. Vi kan väl höras :-)
Ha det bäst,
Sara

2006-06-06 @ 10:41:04
Posted by: Kogo

Ojojoj detta är bra. Slå mig inte men jag får samma goa känsla som jag får från gamla Crises skivan med Mike Oldfield :). Är allt gjort på synth?

2006-06-20 @ 23:09:13
Posted by: Sara Culler

Jenny: Tack det värmer! Det är klart jag svarar :-)
Kogo: Tack till dig med! Mike Oldfield alltså. Vilken av mina låtar syftar du på? Synthar, nä allt är inte gjort på synthar. Jag arbetar utifrån en trummaskin eller klick och bygger sedan både analogt och elektroniskt. Jupiter and I har elgitarr i botten och syntstråkar med vinylknaster tex. I "At Least Like Melissa har jag jobbat fram ett fejkat basljud med en akustisk gitarr och digitala effekter i min porta. Det är ungefär 50% av mina låtar som har den typen av "alternativa lösningar". Det är mest när jag inte har tillgång till riktig bas eller så...
Nåväl - Det här skulle kunna bli en avhandling... Men förtälj mig gärna vilken låt du menar så kan jag bli lite mer konkret... Förlåt för svamlet.
Vänligaste hälsningar,
Sara

2006-06-21 @ 10:23:09
Posted by: Kogo

Ja det var Melissa låten jag syfta på mest. Sjävla "soundet" kändes som Mike Olfield mycket antagligen för att det är mycket digitala effekter. Det är inge svammel för mig. Jag är musiker själv och väldigt intresserad av inspelning för jag är oerfaren i det området. Jag fattar inte hur du gör dom digitala effekterna? Lust att förklara :)?

2006-06-21 @ 22:43:13
Posted by: Sara Culler

Hej igen! Va kul att du undrar!
Grejen är den att det är inte en massa effekter på låten. Låt se om jag kommer ihåg rätt. Grunden är lagd till en trummaskin som jag har programmerat. På den addade jag gitarr, ebow gitarr, "bas", piano, sång och kör. Körerna har en del digitala effekter som delay och reverb - dessa effekterna finns inbyggda i min porta också. Mina inspelningar går oftast till så att jag griper efter det som finns tillgängligt och att jag MÅSTE få saker att funka direkt annars dör mitt intresse. Jag vet inte om det beror på någon gammal dampskada eller något... ;o) Mina begränsade kunskaper och min begränsade tillgång på prylar gör att jag ofta får laborera fram ljud och effekter själv. Då med hjälp av min porta, pedaler och vad instrument finns tillgängliga på "inspelningsplatsen".
Hur som helst - hoppas att det gav dig något svar.
Jag minns hur impad jag blev och fortfarande blir när jag jag tänker på Lee "Scratch" Perry. Han skapade ljud och inspelningar som producenter idag fortfarande försöker förstå hur han fick fram med en ynka kassett porta och tex stenar ;o) Han är grym! Man får ha det som tröst när allt kör ihop sig...
Det hade varit kul att höra vad du sysslar med, Kogo :-)
Många tack och vänliga hälsningar,
Sara

2006-06-22 @ 00:07:59
Posted by: Sara Culler

Inte för att jag på NÅGOT sätt försöker att jämnställa mig med Mr Perry - Det var inte alls så jag menade........................................................................................................ Hu! Jag är en RYSLIG amatööör! Gud förbjud!!!
;o)

2006-06-22 @ 00:11:39
Posted by: Kogo

Haha jag vet inte ens vem karln är men som vanligt fattar jag ingenting(han är säkert nån legend ALLA vet vem det är). A men jag tror jag förstår vad du menar. Man tar vad man har och kämpar på. Asså... Jag har ingen värstingkoll på allt. Jag vet inte vad en porta är :o. en pedal med effekter eller vad? Rackarns va skämmigt. Jag har nån låt på datan som jag spelat in på en mp3-spelare om du vill höra(om det var så du menade). Jag måste börja sätta mig in i det här nu. Hur man spelar in alltså. Nå fler tips till en nybörjare :)?

2006-06-23 @ 17:33:01
Posted by: Sara Culler

Halli hallå! Jo - tips! Skaffa en porta - dvs en PORTAbel studio. Eller om du vill kasta dig rätt in i den stora smeten - en Dator med Pro Tools, Cubase eller Reason. Vilket du vill. Porta är dock lättast att ha att göra med för att den som jag tidigare skrev - är portabel. Jag har en digital porta och den har ett minneskort som minne (av typen compact flash som också används till digitalkameror). Jag började dock spela in på kassettporta - en porta som spelar in direkt på kassett och behöver då inget minne (även om det fanns på vissa). Hur som helst. I en digital porta finns det ofta inbyggda effekter, trummljud och EQ (equalizer). Detta kan vara praktiskt att ha till handa om man tex inte jobbar i närheten av externa sådana - som tex hemma. Jag föreslår att du skaffar dig en digital porta och bekantar dig med den. Det faller sig oftast naturligt och man tränar upp sig. Den processen är jätterolig men också sunkig som bara den. Dvs att det är roligt att märka att man lyckas åstadkomma något som man fick flippen på och inte fattade någonting av tidigare ;o)
Ok - ROMANvarning...
Ja - jag lyssnar gärna. På din låt alltså. Om du vill dvs ;o)
Oki - Hoppas att detta duger till en början. Förresten. Jag jobbar med en Boss BR900. Den har även inbyggd CD-brännare. Det är bra :o)
Tjingeling!
/Sara

Posted by: Kogo

Gu va bussigt att du svara :). Nu ser jag saker klarare. Trodde faktiskt jag var tvungen att köpa ett rackarns mixerbord fär 30 papp :O. Fan va taggad jag är nu :)! Har nyss köpt en sån här gammal bandare som man spelar på kassett. Låter helt okej faktiskt. btw så har jag fastnat ordentligt för Jupiter and I. Skön som bara den. Jag har nån låt på datan som är min men vet hur jag ska skicka den? Jag har msn om du orkar tröla med det. (har en blog men fattar ingenting). Usch va jag pratar på. Hej svejs

2006-06-30 @ 21:47:31
Posted by: Sara Culler

Äsh - Klart att man vill samtala!!! Det är kul att en trasa som jag kan ge inspiration till dig ;o)
Ja - du kan skicka din låt via MSN eller min mail som står på denna sidan. Klicka på buy my demo så kommer du till en sida som har min adress. Byt ut parenteserna till symboler om du förstår vad jag menar... Detta för att undvika mer spam... Lämna gärna en kommentar när du har skickat den för jag har haft lite struligt med mailen.
Gör låten till en mp3:a max 192 kbps - så kommer nog vår dator att palla ;o)
Va kul! Hoppas att det går! Hoppas även att du mår prima i sommaren!
Vänligen,
Sara

2006-07-08 @ 11:03:45
Posted by: Kogo

Äh strunt samma :). Men hoppas att folk köper skivan. Det är bra grejjer tycker jag. Trevlig sommar du med / Kogo

2006-07-10 @ 16:03:23
Posted by: Kongo

Du gör ruggigt fina låtar!

2006-08-26 @ 11:47:05
Posted by: johan sigerud

riktigt skönt. gillar "at least like melissa". du har något eget, som det brukar heta, som påminner mig om något...

2006-08-28 @ 20:15:04
URL: http://www.myspace.com/johansigerud
Posted by: Kay Stanford Jr Kastum

You are a real gem!

2007-10-03 @ 19:39:41
URL: http://www.lifedemo.com

Comment this entry:

Name:
Remember me?

Email address:

URL:

Comment:

Trackbacks